Cover art design by J-Violator executed by V. Valli
Layout and graphics by Hex-io

Released 2022-04-22
Reviewed 2022-08-01

womitangel.net

godz ov war

Man skulle nog kunna påstå att vi på Hallowed aldrig varit några större fans av Wömit Angel, sågen har varit framme varje gång vi skrivit om dem och jag tror att den finska trion kan ståta med ett av de sämsta snittbetygen vi har. Nu har jag lyssnat på deras senaste alster som de kallar Sadopunk Finland, ett album som knappast kan påstås prydas av det snyggaste omslaget i världshistorien, men ett steg framåt i jämförelse med flera av de tidigare albumen jag skrivit om. Ofta har det också skrivits presstexter som jag tror tänkt att väcka anstöt, vilket det kanske gör på vissa håll men jag tycker ändå mest de känts lite löjliga då, nu skrivs det inte mycket alls faktiskt.

Enkel och rivig musik är det, dödspunk kanske man kan beskriva den som. Kanske att de har lite fräschare produktion än tidigare, det låter faktiskt ganska okej i den bemärkelsen. Annars vet jag väl inte, sångaren är kraxig och inte speciellt bra. Lyriken är inte så enkel att höra men jag tror de fortfarande hoppas väcka anstöt, men man orkar väl inte direkt lyssna på det örat. Det låter sett till ljudbilden lite bättre än de föregående albumen jag hört, men det är snabbast något som vare sig bryter ny mark eller något annat, och positivt överraskande från att förvänta sig total dynga blir väl inte direkt stående ovationer.

Lite bättre än det tidigare jag skrivit om från bandet men knappast speciellt bra, ett fortfarande ganska segt och innehållslöst album. Men nu har de åtminstone låtar som inte bara får en att sträcka sig efter avstängningsknappen snabbast möjligt. Kanske att de faktiskt kan göra något acceptabelt om ett par album ifall de fortsätter att utvecklas. Jag skulle dock knappast rekommendera Sadopunk Finland, det är ett alldeles för tråkigt och dåligt album för att det ska vara värt att ge några minuter av sin tid. Visst kan du väl kika om du är nyfiken men jag är tveksam till att du kommer att bli speciellt imponerad.

HHHHhHH