Band:
Michael Barrett - Guitars, Vocals, Percussion and Programming
Christopher de Cinque - Vocals, Drums and Percussion
Mansur Zennelli - Guitars, Vocals, Erhu and Percussion
Duncan Millar - Bass, Double Bass, Vocals and Percussion
Salvatore Aidone - Drums, Percussion and Programming
Discography:
The Penance and the Patience (EP 2008)
First Temple (2009)
Pink Lemonade (2014)
Guests:
Kitty Hart - Vocals and general insidious sauciness on Pink Lemonade and Neoprene Byzantine
Midori Kurihara - Vocals and general adorableness on Track 11
Natsuna Okuda, Kayo Nagasaka & Anne-Marie Dangerfield - Vocals and general 4th wall smashing silliness on Track 11
Charlie Lim - Keys and astute voicing knowledge on The Church of the Technochrist
Info:
Produced and wrangled by Tom Larkin & Closure in Moscow except for Track 11 produced by YMCK
Engineering: Samuel Sprout, Closure in Moscow & Pete Williamson
Mixing and Addition Production - Andrei Eremin
Mastering - Howie Weinberg
Photography - Ben Clement
Art & Layout: Yeaaah! Studio
Released 2022-02-04
Reviewed 2022-02-25
Det är progressiv rock eller kanske pop, med oförutsägbara låtar, lite spännande, men också lite intetsägande inslag. Det är betydligt mer spännande än de två andra alstren jag recenserat från bandet och om det är någon indikation om vad som kan förväntas när de kommer med det nya albumet de har i antågande kan det ju bli spännande. Det är långa, lite skruvade låtar, sånginsatser från huvudsångare men också från kompetenta gästsångare och så vidare. Det är varierat, dramatiskt, ibland lite tråkigt, ett album som har väldigt mycket innehåll.
Det sägs vara en psykoaktiv sirap som räddar den modige från ett öde värre än döden, modern mainstream-musik. Jag skulle vilja addera all denna generiska hårdrock som överflödar världen till det, och kanske rysk idioti. En musikalisk räddningsplanka som känns betydligt mindre galen än mänskligheten, som dock inte är helt lysande hela vägen igenom men som när bandet träffar rätt blir det alldeles förträffligt. Ta bara avslutande Nintendo-osande spåret vars titel jag varken kan uttala eller skriva, åtminstone så vitt jag vet. That Brahmatron Song är också kul, först klämkäck till tusen och sedan bara snurrig i avslutningen, sådant är ju fantastiskt skoj att lyssna på.
Closure in Moscow lyckas väldigt bra, och det kan definitivt vara värt att ta en klunk av deras rosa lemonad. Om inte annat så är det kul att låta det bli oförutsägbart på ett musikaliskt sätt och inte på det sätt det blir när idiotiska ledare ska hitta på saker. Så jag spelar detta album igen och hoppas samtidigt på ett avslut i Moskva, tänk vilket nöje om morgondagens nyheter vittnar om en stor rykande krater där det en gång stod en rysk stad. Man kan ju drömma, men tyvärr får man ju inte alltid vad man vill ha och då kanske det är lite upplyftande att lyssna på Pink Lemonade.
HHHHHHH