Milking The Goatmachine - Back From The Goats

Spår:
1. March Into Shed
2. A Tale of Slaughtering
3. Surf Goataragua (Sacred Reich Cover)
4. Sour Milk Boogie
5. Goats Got No Clits
6. Rise of the Wise Goat
7. Bingo Bongo - I Don't Want to Leave the Congo
8. Eaten Blessed Scum
9. Goat Thrower
10. Feed the Goat
11. Wasting Away (Nailbomb Cover)
12. The Last Unigoat
13. Born, Lost and Captured
14. Back from the Goats


Band:
Goatleeb Udder - Vocal, Drums
Goatfreed Udder - Guitar, Bass
Tony Goatana - Live Guitar
J.A. Hornlicker - Live Bass


Diskografi:
Debut

Släppt: 2009-10-30
Recenserad: 2009-11-03


Länkar:
myspace
nuclear blast

Tydligen härstammar detta band från Goateborg och ser alla ut som getter och deras skiva är tydligen enligt en källa, baserad på en sann historia. Jag kan väl inte säga så mycket om den saken men det känns lite osannolikt med tanke på låttitlarna. Min första tanke är att det är lite märkligt att Anstalt Records släpper skivor som känns på det sättet, inte helt vettiga. Kanske är det bara på skämt, jag har ofta svårt att avgöra en sådan sak när det gäller tuggande extremmetall där man inte kan höra vad sångaren sjunger, eller ska jag säga vräker ur sig?

Som ni har förstått av min inledning är detta en extrem skiva, åtminstone musikaliskt när det gäller den lyriska biten kan jag inte säga så mycket med tanke på att jag inte kan få ut någonting av vad sångaren sjunger ungefär som information man får från folk på skattemyndigheten, det står/sägs massor men det mesta är på ett språk som lika gärna kunde ha kommit från en annan planet.

Jag gillar inte denna skiva, den är tråkig och sjungs på ett sätt som inte alls låter bra. Musikaliskt är det inget vidare heller. Jag finner mig varje gång hoppandes att skivan ska ta slut så att jag får lyssna på nästa skiva, de senaste dagarna har jag valt bort denna skiva då den är alldeles för trist.

Jag kan inte rekommendera denna skiva, inte ens för getkostymerna.

HHHHHHH

Skivbolag - Anstalt Records/Nuclear Blast
Tre liknande band - //
Poäng: HHHHHHH
Recensent: Daniel Källmalm